Köpvillkor
Du kan beställa varor hos Sushibutiken via online butiken www.sushibutiken.se
Köpvillkor
Allmänt
Du kan beställa varor hos Sushibutiken via online butiken www.sushibutiken.se (Behöver du vägledning om hur det går till att lägga en beställning steg för steg, läs vår FAQ).
Det går också bra att kontakta oss via: kundeservice@sushibutik.dk
Retturadresse: Sushibutik v/LED-SALG.dk ApS Gydevang 39-41
3450 Allerød
Sushibutiken reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm och upplösning.
Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige.
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos Sushibutiken.
Leverans
Leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Det kan hända att vissa varor för tillfället är slut. I dessa fall kontaktar vi dig alltid via mail eller telefon. Alla beställningar skickas med posten från Sverige. Är leveransen försenad ber vi dig att vänligen kontakta Sushibutiken. Risken för varan övergår till köparen när leverans sker.
Skulle vi av någon anledning inte kunna leverera din beställning innan utlovad leveranstid har du alltid möjlighet att avbryta köpet. Har du valt att förskottsbetala sätter vi tillbaka pengarna på ditt konto inom en vecka.
För paket som ej hämtas ut debiterar vi en avgift på 200 kr. Detta motsvarar de kostnader som vi har haft i samband med returen av paketet.
Priser/frakt
Priserna på varorna anges i svenska kronor. Alla priser är inklusive 25 % moms.
För varje order tillkommer en fast fraktkostnad på 125 kr inom Sverige.
Utland
Vi sänder endast inom Sverige. Om du kommer från Danmark eller Norge kan du beställe på www.sushibutik.dk
Betalningssätt
Du har möjlighet att betala din order på följande sätt:
Kortbetalning
Du kan betala med Visa. För kortbetalning tillkommer ingen avgift.
Vi hanterar kortbetalningarna i samarbete med DIBS. Vi följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. Ditt kort/konto belastas först i samband med att varan skickas. Vi lagrar inga kortuppgifter och all hantering av kort informationen hanteras via säker SSL kryptering, samt av bankernas senaste säkerhetsteknik 3D Secure. Du kan känna dig helt säker när du handlar med kort hos Sushibutiken.
Har du kreditkort från Swedbank eller Sparbankerna?
Från den 8 april 2010 inför Swedbank och Sparbankerna krav på att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller använda e-kort för att handla på nätet. Efter införandet kommer alla e-handelstransaktioner som inte genomförs med kort anslutna till tjänsten eller e-kort att nekas.
Säkerhetslösningen innebär att du kan identifiera dig med ett lösenord och e-kort, som skapar ett unikt virtuellt kortnummer varje gång du betalar, vilket gör att du aldrig visar ditt riktiga kortnummer.
Det kostar inget extra att ansluta ditt kort till säkerhetstjänsterna, utan ingår i kortets ordinarie årsavgift. Anslutningen gör du enkelt i internetbanken.
Så här skaffar du tjänsten:
1. Logga in i internetbanken med din säkerhetsdosa.
2. Klicka på ”Beställ tjänster” under rubriken ”Startsida”. Klicka sedan på ”Anslut/administrera kort till Verified by Visa/MasterCard SecureCode”.
3. Välj det kort du vill ansluta. Det går endast att ansluta ett kort i taget. Ange en hälsningsfras och ett lösenord som uppfyller de krav som står på sidan. Klicka på ”Godkänn”
4. Läs villkoren för tjänsten genom att klicka på länken ”villkor”. Kryssa därefter i att du tagit del av och accepterar villkoren. Klicka på ”Godkänn” knappen eller gå tillbaka för att ändra dina tidigare val
5. Om du godkänt villkoren och klickat på ”Godkänn” får du nu en bekräftelse på att kortet är anslutet till Verified by Visa/MasterCard SecureCode
Ångerrätt och öppet köp
Skulle du av någon anledning inte vara nöjd med varan har du 14 dagar på dig att returnera den (från den dag du tog emot varan). För att göra detta använder du vår retursedel. Varan måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Varan skall skickas tillbaka i samma skick som när du fick den ifrån oss, det går bra att öppna eventuell förpackning och tillsluta den igen.
Av hygieniska skäl gäller inte ängerrätt och öppet köp på matvaror.
Har du frågor så maila oss på: kundeservice@sushibutik.dk
När din retur är mottagen och godkänd sänder vi en ny produkt eller gör en återbetalning, allt efter önskemål.
Önskar du en ny produkt betalar Sushibutiken leveransen för den nya varan. Observera att varor som returneras via postförskott inte kommer att lösas ut.
Tänk på att du är alltid ansvarig för din retur tills vi har fått den tillbaka.
Returadress Danmark:
Sushibutiken
Gydevang 39-41
3450 Allerød
Reklamation
Felaktig vara ska reklameras så snart felet upptäcks. Tänk på att om emballaget är skadat är det viktigt att du dokumenterar detta samt anmäler det hos det ombud du hämtar din beställning hos. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi får returfrakten.
Kontakta oss alltid oss på kundeservice@sushibutik.dk innan du skickar returen.
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Ej levererad vara
Om vi har sänt din beställning och du inte har fått den, ska du återkomma till oss inom två veckor för att ha möjlighet att reklamera. Har du inte hört av dig till oss två veckor efter att din beställning har blivit sänd så har du ingen möjlighet att få någon återbetalning.
Transportskador
Upptäcker du en skada redan på utlämningsstället, ska det anmälas på platsen. Ta gärna ett foto för att dokumentera skadan. Upptäcks skadan först efter att du öppnar försändelsen gör du en "skadeanmälan" till Sushibutiken genom att kontakta oss på kundeservice@sushibutik.dk
Virksomhedsnamn
Sushibutiken.se
v/LED-SALG ApS
Kirke Værløsevej 16
3500 Værløse
Danmark
CVR: 33162294